Qui és el delegat de protecció de dades (DPD)?
El delegat de protecció de dades (DPD) és el garant del compliment de la normativa de protecció de dades a l'ajuntament, que s'encarrega de supervisar, de manera independent, l'aplicació del compliment de la normativa de protecció de dades.
On es troba regulat el delegat de protecció de dades (DPD)?
El delegat de protecció de dades es troba regulat en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell (RGPD), de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
Quines són les funcions del delegat de protecció de dades (DPD)?
L'article 39 de l'RGPD, recull les funcions del delegat de protecció de dades que són les següents:
Quines són les dades de contacte del delegat de protecció de dades (DPD)?
Correu electrònic: saldes@diba.cat
Adreça de contacte: Plaça Pedraforca s/n
08697 Saldes
Telèfon: 93 825 80 05
Protecció de dades personals
En diverses pàgines del web institucional de l’Ajuntament de Saldes, es sol·licita als usuaris dades de caràcter personal: nom, cognoms, adreça, etcètera, per tal de dur a terme la gestió o servei que han sol·licitat, i amb el compliment de les condicions de seguretat i confidencialitat que exigeix la legislació vigent en cada cas.
Aquestes dades s’integren en els corresponents fitxers de l’Ajuntament de Saldes, d’acord amb la legislació o la normativa vigent en cada cas.
L’Ajuntament de Saldes garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, i també la implantació de les mesures, d’ordre tècnic i organitzatiu, que garanteixin la seguretat d’aquestes dades.
L’Ajuntament de Saldes utilitzarà aquestes dades exclusivament per a la prestació del servei o gestió sol·licitada. En cap cas es cedirà o comunicarà a tercers les dades recollides sense consentiment de l'usuari, excepte quan siguin necessàries per a la prestació del servei sol·licitat o siguin requerides per les autoritats públiques competents, de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada moment.
D’acord amb la normativa de protecció de dades, la persona interessada pot exercir els drets d’accés, cancel·lació, rectificació o oposició, previstos a la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal.
• Dret d’accés: Saber quines dades de la persona interessada té l’Ajuntament de Saldes
• Dret de rectificació: Rectificar unes dades errònies de la persona interessada
• Dret de cancel·lació: Eliminar unes dades de la persona interessada
• Dret d’oposició: Demanar que es deixin de tractar unes dades de la persona interessada
• Es requereix omplir un model general de sol·licitud o instància i lliurar-lo presencialment a qualsevol oficina d’atenció ciutadana de l’ajuntament conjuntament amb una fotocòpia del DNI.
• El dret d’accés només es pot exercir un cop cada any, tret de motivació específica
• En cas d’exercir el dret de rectificació, cancel·lació o oposició, a l’efecte d’evitar canvis indesitjats que poguessin posar en perill algun dret de la mateixa persona interessada, cal indicar clarament la dada afectada.
• L’Ajuntament de Saldes denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de cancel·lació o oposició, en algun dels supòsits següents:
A l’hora d’exercir un d’aquests drets sobre fotografies o imatges captades per càmeres cal tenir en compte el següent:
Ajuntament de Saldes
CIF: P0818900C
Plaça Pedraforca, s/n
93 825 80 05
E-Mail: saldes@diba.cat