16-03-2020
En data 14 març, i davant la situació d'emergència de salut pública ocasionada pel COVID-19, el Govern de l'Estat va procedir a declarar l'estat d'alarma mitjançant l'adopció del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
És per aixó i a la vista de les resolucions SLT/719/2020 de 12 de març i SLT/720/2020 de 13 de març per les quals s'adopten mesures per la prevenció i el control de la infecció SARS-Cov-2.
I a la vista de la instrucció 3/2020 de 13 de març de la Secretaria d'administració i funció pública de la Generalitat de Catalunya sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d'aplicació al personal al servei d'administració de la Generalitat de Catalunya.
Atesa la competència atribuïda a aquesta alcaldia per l'article 53.1. apartats b, d, e,i m del Text refós de la Llei municipal i de Règim local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril.
PRIMER.- ADOPTAR en relació a l'administració municipal de l'ajuntament de Saldes les següents mesures per la prevenció i el control de la infecció per coronavirus:
En els centres de treball s'han d'adoptar les mesures preventives i de protecció següents:
SEGON.- Durant la vigència de l'estat d'alarma es limita la circulació de les persones únicament per a la realització de les activitats establertes en l'article 7 del Reial decret 463/2020, de 14 de març. Amb aquesta finalitat i per garantir la informació dels veïns de Saldes, es publicaran BANS informatius amb les instruccions necessàries tant en els llocs físics destinats a l'efecte com mitjançant la seva publicació en la seu electrònica de l'ajuntament. Qualsevol modificació o actualització de les mesures a adoptar serà publicada oportunament, realitzant si es considera adient accions complementàries que puguin reforçar el coneixement de les mesures (repartiment de fulletons, xarxes socials etc....).
TERCER.- Es suspenen els termes i s'interrompen els terminis per a la tramitació dels procediments sota competència de l'ajuntament de Saldes. El còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què perdi vigència el Reial decret 463/2020, de 14 de març pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 o, si s'escau, les seves pròrrogues.
No obstant l'anterior l'ajuntament de Saldes podrà acordar, mitjançant resolució motivada, les mesures d'ordenació i instrucció estrictament necessàries per evitar prejudicis greus en els drets i interessos de la persona interessada en el procediment i sempre que aquesta manifesti la seva conformitat, o quan l'interessat manifesti la seva conformitat amb que no se suspengui el termini.
QUART.- Aquestes s'aplicaran de forma fins a la derogació, revisió o modificació del Reial decret 463/2020, de 14 de març pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en funció de l'evolució de la situació epidemiològica i d'acord amb les instruccions o directius de l'autoritat sanitària.
CINQUÉ.- Aquesta resolució serà objecte de notificació a tot el personal i membres electes de l'ajuntament de Saldes, i es publicarà en el taulell d'edictes municipal i demes espais físics destinats a l'efecte així com en la seu electrònica municipal www.saldes.cat.
Ho mana i Signa
L'alcalde
Ajuntament de Saldes
CIF: P0818900C
Plaça Pedraforca, s/n
93 825 80 05
E-Mail: saldes@diba.cat