Castell de Saldes

Saldes
Canalassa (10 min.)
Castell (20 min.)
Font de Cardina (40 min.)
Saldes (60 min.)

Per anar al Castell de Saldes, sortirem de la Plaça de davant de l’Ajuntament en direcció a l’església, que deixarem a la nostra esquerra, passant per un carreró estret, al final del qual girarem a l’esquerra,. Enfilarem un camí amunt, és la Canalassa.

En uns cinc minuts serem al capdamunt i continuarem cap a la dreta per un camí més ample, de pla, fins trobar-nos amb la pròxima indicació cap al Castell, un caminet que s'enfila per l'esquerra. En pocs minuts, arribarem a una casa particular - Cal Calderer -, que deixarem a la nostra dreta tot passant per un caminet just a tocar la paret de la casa.

Pocs metres de camí i davant nostre, apareixeran el Castell i l’ermita de Sta. Maria. Caldrà seguir el camí per arribar ben bé sota del Castell.

Enfilant un corriol a l’esquerra ens posarem davant de la porta, encara conservada, del Castell i tot seguit ja serem a l’ermita.
La panoràmica és impressionant; la zona de l’obaga, des de Maçaners fins la Riera Salada, on podrem veure totes i cada una de les cases que hi ha. Molers, el Cadí, el Pedraforca, la Serra d'Ensija….

Des d'aquí, prendríem el camí que continua, si volguéssim anar a Gresolet pel camí de La Costa.

La tornada pot ser pel mateix lloc, però si volem allargar la ruta una mica més, desfem el camí de pujada fins l'alçada de la Canalassa, que en comptes de baixar-la, continuem de pla, passant pel davant de Cal Ton i Cal Norra, continuant per sota Cal Esquerrà més endevant, i seguim camí enllà. Ens trobarem la font de Cardina i seguint fins arribar novament al poble.

Vegeu-ne la situació al mapa