De Saldes a Sant Sebastià del Sull

Dificultat: baixa

Duració: 2h aprox.

Recomanacions: portar roba d'abric i pluja, per a qualsevol època de l'any.

Per anar Sant Sebastià del Sull, sortirem de la Plaça Pedraforca, davant de l’Ajuntament en direcció a l’església, que la deixarem a mà esquerra i pel carrer de Sant Martí al seu final trobarem  un panell que ens indicarà diverses direccions. Anirem en direcció mà esquerra: St. Sebastià del Sull 2,8 Km; Gresolet 6,1Km i Gisclareny 6,5 Km (Camí de Saldes a Coll de la Bena).  Just en l’encreuament, a pocs metres, trobarem un altre cartell que ens indica “Gresolet per la Font del Faig”, la qual seguirem en un primer moment. Girem a la dreta per un caminet estret que ens porta a la pista del coll d’Euga. Seguint aquesta pista, trobarem  una cruïlla de camins (a mà esquerra ens indica un camí particular de veïns, Cal Calderer), seguirem per la pista de la dreta i en 10-15 minuts arribarem al trencant de Cal Toniquet (camí particular).

Allà veurem un camí ample que cara avall marxa per la dreta (indicat amb un cartell Gresolet per la Font del Faig). Uns 300 metres més avall, arribarem al Coll de la Creu de la Cabana, on trobareu un panell que ens indica a mà dreta “Camí de Saldes a Coll de la Bena” que serà el que prendrem.  Més avall passarem per un rierol (normalment sec) i continuant el camí arribarem a la Teuleria. Continuant aquest mateix camí sortirem a la pista forestal.

Creuarem la pista i pel mig del prat agafarem el camí cap el refugi Cal Ferrer seguint les marques verdes i blanques. Pocs metres abans d’arribar a la casa refugi, travessarem el riu pel pont. Just després, girarem a la dreta per creuar un altre rierol.

En tot moment seguirem les indicacions dels panells que indiquen “Camí de Saldes al Coll de la Bena”, fins que ens trobem amb un cartell igual que ens indica “Sant Sebastià del Sull 0,8 Km”. En poc menys de 15 minuts arribarem al monestir de Sant de Sebastià del Sull. El camí transcorre paral·lel al riu.  Uns metres més avall, sembla com si el camí es perdés i s’hi ens hi fixem bé veurem una edificació en ruïnes: el Molí del Ferrer. Uns minuts després, continuant pel camí en un bosc de pins, arribarem al monestir.

La tornada a Saldes la podem fer pel mateix camí d’anada,  seguint la pista forestal o bé pujant per la Font del Faig.

NOTA: No és aconsellable realitzar aquesta ruta si hi ha hagut pluges intenses ja que  poden donar-se crescudes considerables als torrents i rius.

Una de les altres alternatives per anar a Sant Sebastià el Sull seria fer la baixada per la Font del Faig.

Observacions: del camí entre Saldes fins arribar a l’alçada del refugi casa Cal Ferrer seguirem les marques en blanc i verd. A partir d’aquest punt fins a Sant Sebastià del Sull, ens trobarem amb marques grogues.

RECOMANACIONS - AMPLIACIÓ DE RUTA

Un cop a Sant Sebastià del Sull, si voleu continuar caminant, us recomanem que us acosteu fins als salts d'aigua. A continuació trobareu el fulletó. Descarrega el PDF i imprimiu-lo a doble cara.

Vegeu-ne la situació al mapa