De Saldes al Mirador de Gresolet (i refugi Lluís Estasen)

Dificultat: fàcil

Durada: 1h 20'

Desnivell: 353m

Altitud màxima: 1567m

Senyalització: Marques grogues i blanques, PR-C 124(Saldes-Olià)

La ruta comença a la Plaça Pedraforca on just al costat de l' Oficina d'Informació i Turisme, trobareu el cartell informatiu sobre el mateix camí. En direcció oest, continuareu pel mateix carrer on us trobareu amb diverses indicacions del mateix PR-C 124 (Saldes-Olià). Al final del carrer, coincidint amb una de les últimes cases del mateix (Cal Ballesteros), trobareu un indicador vertical que marca diverses direccions, entre elles el camí cap al mirador de Gresolet (3.9Km). Agafareu el camí que fa pujada i que acaba amb uns esgraons de fusta al aparèixer a les cases del Barri de Cardina.

Seguiu les marques lleugerament cap a la dreta fins al següent indicador vertical cap al mirador (3.3Km) on entrareu en una petita zona de bosc, us trobeu a la Font de Cardina. Passada aquesta font, continuareu en direcció a la pròxima casa (Ca l'Esquerrà) i seguint la pista de veïns, arribareu a Cal Minoves, una de les últimes cases del poble que té una granja de vaques, la passareu per l'esquerra i continuareu pujant. Si us gireu, tindreu una bonica vista panoràmica del poble de Saldes.

En uns 10' us endinsareu per un sender que va per dins el bosc, sempre seguint les marques. Es tracta d'un bosc força clar ja que en les feines de recuperació del camí es va eliminar tota la vegetació (matollar i pins joves) que colonitzava el camí de manera important. A més, es va obrir una nova traça per modificar el tram que passava per la carretera asfaltada. Als punts més pendents del terreny, els trobareu esglaonats per facilitar el pas i sobretot per contenir la terra evitant els fenòmens erosius.

En poca estona us trobareu passant per sota la àrea recreativa de la Serra. A partir d'aquí, el camí marxa força pla, resseguint per sota, la carretera asfaltada que puja al mirador.

Més endavant passareu pel costat de la Font del Peremiquel i la Font de la Solella de la Costa (aigua no tractada). Passades aquestes dues fonts, el camí s'enfila amunt per a fer el últim tram fins sortir al costat d'una bassa (dipòsit descobert), que dóna a la carretera asfaltada, que seguireu fins arribar al mirador.

De camí al mirador us trobareu amb l'indicador del sender que puja fins al refugi, on hi arribareu en 15'.