Comabona des del Coll de Bauma per la Pleta de la Guilla

Dificultat: MITJA (perillós en condicions hivernals. Esperiència en altra muntanya hivernal i equip adequat)

Desnivell: 954m

Distància: 7.4Km (dels quals 4.4 d'ascens i 3 de descens)

Temps estimat: en condicions normals: 4:30hores (sense pauses), de les quals unes 3h d'anada.

L'ascensió a aquest cim ens permetrà, si el dia acompanya, contemplar esplèndides vistes sobre la cara nord del Pedraforca, la serra d'Ensija, la vall de Saldes, la vall de Gisclareny, el Moixeró, la Tosa, el Puigllançada...

Aquest itinerari comença al revolt que ve després del Coll de Bauma (que coincideix amb el GR-107) on s'ha d'agafar una pista forestal a la dreta que està tancada amb una barrera. En tot el recorregut seguirem les marques verdes i blanques de Sender Local (SL C).

Tot seguit s'arriba al Grau, lloc amb poca vegetació, on tindreu unes vistes increïbles. Segueix a l'esquerra creuant el prat per sobre de les restes d'una cabana de pastors. Es continua pujant fent zigazagues i es surt al cap del grauet. Aquest indret és un mirador sobre la call de Monnell, la serra de la Moixa, el Moixeró, el Pedró dels Quatre Batlles (Tosa)...

Es segueix a l'esquerra i en diagonal, arribant a la Pleta de la Guilla. Si procureu anar en silenci tindreu la oportunitat de veure algun ramat d'isards pasturant per la zona. Continuant la pujada passareu per l'esquerra del puigs dels Terrers, sortint pel coll de Tancalaporta i enfilant camí cap al Comabona per la part est fins al cim.

De tornada, baixant pel Clot del Comabona, acabant a la pista forestal prop d'on s'ha començat la ruta.