De Feners a Bonner

Distancia: 9.5 Km

Desnivell acumulat: 537m

Temps aproximat: 4h

Senyalització: marques grogues de Feners a Bonner. Marques blanques i vermelles (GR 107.1 Camí dels Bons Homes)

Aquesta ruta circular us portarà cap a uns dels racons menys coneguts de Saldes i de Gósol.

D'anada, pel antic camí de les Fraus que uneix els poblets medievals de Feners i Bonner, documentats des del segle XIII i XI respectivament. Entre mig d'aquests dos poblets es troben les restes del Castell de Fraumir. Un camí molt interessant que passa per racons molt ombrívols i de molta vegetació i que ofereix unes vistes impressionants d'aquest lloc poc explorat.

De tornada, per la pista seguint la variant del Camí dels Bons Homes, pel fons de la vall i pel costat del riu Aigua de Valls, passant pel antic Molí d'en Güell i el pont medieval.

A la part baixa de Feners i a prop de la resclosa on comença el canal que proveeix la central hidroelèctrica del Molí d'en Güell, hi ha un indicador de les dues opcions per seguir el Camí dels Bons Homes, haureu d'agafar el que s'enfila amunt, cap a l'esquerra, és a dir, el que no segueix la pista principal. A uns tres-cents metres d'aquesta ruta, es deixa el Camí dels Bons Homes i es segueix pel camí de la dreta amb marques grogues, on es troba un indicador i a partir d'aquest punt només cal seguir el camí fins al poble abandonat de Bonner.

La tornada es pot fer el mateix lloc o seguir la pista que es troba poc abans d'arribar a Bonner i que segueix paral·lela al camí d'anada. Aquí també es troben marques blanques i vermelles del Camí dels Bons Homes. La pista va baixant fins les ruïnes del Molí d'en Güell, on el camí travessa el riu i torna a pujar cap a l'altra vessant fins que troba la pista principal que ve de Can Blanc. Girant cap a la dreta i seguint el rou amunt, per la pista que passa alçada, travessant el Túnel de l'avi i passant el riu ja us trobeu a uns vuit-cents metres de Feners.